12 Sep
12Sep

Sattusin lugema täna Aivar Viidiku postitust, et reedel 10.09 toimus kohtumine valla, kohalike ettevõtjate ja TS laevade esindajate vahel. 

Lisaks lugesin, et TS laevadega koostöös plaanitakse teha ühine taotlus Transpordiametile ja Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumile, et järgmisel hooajal oleks lisaks Regulale (mis on mõeldud eelkõige Saaremaale) asenduspraam ka Hiiumaal. 

Superluks! Täpselt 10 päeva tagasi jagasin oma eelmist mõttekäiku sotsiaalmeedias (palle.ee lehel artikkel “Kui palju maksab kasutatud praam?), kus ma täpselt seda välja pakkusingi. Rendipraam oli ka minu hinnangul esimene reaalne samm, mida saaks teha selles suunas, et suvine katastroof ei korduks. Seega suund ilmselgelt ainuõige. Aga selleks, et seekord kavalam olla ja jama kordumist ennetada teen veel avalikult paar ettepanekut.

  1. Kui Hiiumaal on rendipraam, siis ei ole mõtet teda siia seisma kutsuda. Las sõidab igal reedel ja pühapäeval juuni keskpaigast augusti lõpuni. Kõik saavad saarele ja kõik saavad koju. Piletit ei pea 3 nädalat ette ostma.
  2. Kui punkt 1 läheks nii nagu kirjutasin, siis oleks vaja kevadel nii palju kui võimalik meedias rääkida sellest, et Hiiumaal on 3 praami ja läbi aegade parim ühendus. Järjekordi ei tule ja midagi kartma ei pea. Need kes selle aasta augustis käimata jätsid, need kõik tulevad siis 2022 suvel. See kompenseeriks mingilgi määral ettevõtjate hävingut.
  3. Kindlasti peaks eelnevalt kokku leppima selle, et mis saab siis kui saarlaste praam uuesti rivist välja langeb. Sel juhul peaksid nad maksimaalselt saama hiidlaste rendipraami, aga Leiger ja Tiiu jäägu oma liinile. Kui me seda kokku ei lepi, siis avastame kuidas Leiger Saaremaa poole sõidab, sest “meil ju on niikuinii juba 2 praami”. Vaevalt siis ka Regulat pakutakse.
  4. Lisaks võiks kokku leppida selle, et kui Hiiumaal juhtub midagi Leigri või Tiiuga, siis saarlastele jääb Tõll ja Piret, aga Regula saame endale juurde ja sõidame koosseisus 1 suur praam + Regula + meie rendipraam. Ühesõnaga, et igaljuhul vältida varianti, kus jääme samasse olukorda, mis juhtus 2021 suvel. Ennetame seekord, ärme tegele tagajärgedega.


Kui Transpordiamet ja MKM asja heaks kiidavad, aga see projekt mingil põhjusel "takerdub" (näiteks ametnikud ei leia sobivat praami), siis pakun avalikult välja, et ma võin isiklikult teenust osutada ja kõik Rootsi-Norra-Taani-Saksamaa variandid läbi töötada, läbirääkimisi pidada, vajalikud visiidid teha (kui valik tekkima peaks, siis laseme ikka hiidlastel valida ka) jne. Ma ei taha järjekorras passida ja ma tahan, et mu kliendid saavad saarele ja saarelt koju.


Loe lisaks: 

Mis on Hiiumaal erilist? Minu tähelepanekud. 

https://www.palle.ee/blogi/mis-on-hiiumaal-erilist-minu-tähelepanekud

Kõpu on uus Kassari

https://www.palle.ee/blogi/kõpu-on-uus-kassari


Palle Kõlar 

Ettevõtja

Hiiumaa kodanik 10+ aastat

Hiiumaa fänn alates 1997

Comments
* The email will not be published on the website.